CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, March 20, 2011

pam dan mangkuk

wa nak cerita sket ngan korang semua.. korang nak dengar tak??? mane boleh dengar la~! nie alam maya, korang kena baca.. adoyai..

nie pengalaman wa jugak yang benar2 berlaku di SMK Cenderawasih, form 5..

sekali lagi wa nak mention yang wa nie budak sengal kat sekolah dan sekali lagi wa mention yang SMKC terletak di Bandar Indah Kuantan..!!!

wa nak cerita nie.. tengok betul2.. baca betul2..

pada suatu masa dahulu.. pada tahun 2007... bla bla bla bla

pada suatu pagi jam 8.00pagi... wa lewat ke sekolah.. wa mcm biasa la.. pakai stokin pon 10minit.. tu sebelah.. kalau dua belah 20minit la..!


nie gambar sekolah wa!


wa sampai kat sekolah depan pagar pukol 8.20minit..

wa nampak ada pengawas sekolah tengah jaga pintu pagar.. muka bengis.. wa gelabah ar.. nie mesti kena ambik nama takpun dia bawak wa pegi jumpa cikgu disiplin...

wa pon takleh bla.. nak tak nak wa kena masuk jugak sekolah.. bapak wa depan pintu kot! gila apa nak lari.. memang wa kena bedal ar..

wa pon masuk dengan machonya ke dalam sekolah.. pengawas bengis bermata 4 tu pun nampak..

"woi sini kau.. cepat sikit dah lambat nie"

"relax a bro.. wa awal nie beb.. selalu wa sampai pukol 9 bai.. nie 8.20~! lu ckp lambat??"

"tu waktu kau.. waktu aku pulak kau tu dah lambat.. bengong!"

dia panggil wa bengong.. cam siot pengawas nie.. wa dah la tengah hangat.. wa pandang kete bapak wa.. bapak wa senyum.. pergh! dia pon lambai nak pegi ofis..

"kau pandang apa lama2.. perhimpunan dah nak habis nie"

"perhimpunan? arini ada perhimpunan ke?"

"kau ni memang bengong.. ari ni kan hari isnin.. cepat, bak sini nama kau aku nak tulis kasi cikgu Ani Embong"

"lu jangan beb.. cikgu Ani tu dah la monster"

"sini je la.. busuk betul la mulut kau.. bagi je la kat aku banyak cakap pulak"

dengan ringkasnya perbualan tu, wa pon kasi la kat pengawas tu.. dia pon bawa wa masuk perhimpunan..

semua pandang wa senyum2.. gelak2.. jatuh market aku.. kurang ajar punya pengawas..

wa mcm biasa la kena berdiri depan cikgu dan budak2 lain..

tiba pengetua berucap.. wa pon boring wa tidor je la sambil berdiri depan perhimpunan tu..

beberapa minit kemudian........

wa pon terjaga tengok perhimpunan dah tamat.. budak2 pon bising tepuk2 tangan..

wa pon dengan selamba wa bangun tidur dan menguap.. semua pandang..

fuh! mcm artis..

wa pon kena panggil dengan cikgu disiplin cikgu Ani Embong tu..

"kamu setiap hari setiap masa lewat.. buat nie lewat, keje skolah tak hantar.. apa nak jadi dengan kamu nie"

"saya nak jadi pelakon la cikgu.. pelakon best, boleh jadi ape je yg kita mahu walaupun mmg kita tak mahu"

"menjawap kamu ye! kamu nie mmg biadap!"

"pengawas, bawa 3 orang yang lewat nie ikut saya.. cepat"

pengawas2 yang mcm hapa2 tu pon bawak wa dengan member2 lewat nie ikut cikgu Ani..

"cikgu, kita nak pergi melancong pusing 1 sekolah ke cikgu? takpe la cikgu saya dah tahu selok belok sekolah nie.. susahkan cikgu je"

"sapa kata saya nak bawa kamu pergi pusing2.. saya nak bawa kamu ke sini.."

aku pusing2 tengok ada pintu.. pintu tu ada tulis "TANDAS LELAKI"

"eh cikgu nie, nie tandas laki la.. cikgu tu perempuan.. kenapa nak datang tandas laki.. lagipon nie tandas student la.. cikgu nie pelik la"

"eh kamu nie tak boleh diam ke..! diam..!"

"pengawas, tolong pergi stor ambil apa2 yang patut.. saya nak mereka cuci tandas nie sampai bersih sebelum masuk ke kelas..!"

pengawas pon pergi ambil mol, penyodok lubang tandas, dan pencuci tandas..

aku amek penyodok tandas.. hehehe mula memikirkan sesuatu untuk dilakukan..! MENGGANAZ..

wa dengan 2 ekor lambat tu pon mula la menyodok-nyodok mangkuk tandas yang berayun tu, dorang pulak dok mop lantai yg bau mcm tuuuuuuuut...

tengah sodok2 lubang toilet.. wa pon pam laa.. sekali air bukan makin turun, air makin naik.. mcm TSUNAMI melanda mangkuk jamban tu.. boom!

mangkuk jamban pecah beb!!! terkedu dan terkejut serta terjelir wa..

cikgu ANi menjerit kebatinan..!

"apa bunyi bising tuuu..!!!!!!!"

"mangkuk jamban pecah cikgu.. saya tak paham kenapa.. rasanya kontraktor buat kerja tak betul kot.. mesti fail kontraktor nie"

"kamu nie mmg suka menjahanamkan barang2 sekolah, cikgu2 sekolah, dan murid2 lain ye"

"cikgu leklok sket.. benda nie nak pecah, saya nak buat apa.. lagipon nie semua duniawi je la cikgu.. dah la jangan pikir.. anggap benda nie tak pernah berlaku dalam sekolah nie.."

"kamu nie dah melampau!!!!"

"pengawas bawa mangkuk pecah nie jumpa pengetua.. saya nak call maintainance sekolah suruh baiki benda kotor nie"

wa pon pegi la ke bilik pengetua dan tidur atas sofa.. pastu kena halau balik ke kelas.. wa pon balik kelas.. jam dah pukul 10.00am.. waktu rehat.. makan!!!!

mcm tu la hari2 aku di sekolah.. kalau tak cuci toilet, kena duk luar kelas, tawaf padang, kutip batu, potong rumput, dan macam2 lagi aktiviti riadah yang wa lakukan..

pengajarannya ialah..

KALAU KORANG KENA DENDA CUCI TOILET, KORANG PECAHKAN JE MANGKUK JAMBAN TU MCM WA BUAT.. CONFIRM DIA SURUH KORANG MASUK KELAS SEMULA.. SO KORANG TAK KETINGGALAN PELAJARAN SEWAKTU BERADA DI SEKOLAH a.k.a PENJARA HIDUP 6jam

2 comments:

Noura Nuriman said...

MENGONG LA ABANG!!

Ikhlaz Hafiz said...

napa mengong.. ok wat.. guna otak untuk gunakan apa yang kita dapat :P